۷۰

بالاخره ان روز رسید. روزی که منتظر بودم ببینم برگه دادگاه که می رسه دست تو چی می نویسی.  

و باز مثل همیشه و باز مثل همیشه به رخ کشیدن پول بلیط هواپیما و ....  

میدونستم به خاطر سفر اولم همیشه ازت سرزنش خواهم شنید. 

و میدونستم اخر به خاطر همین مسئله باعث می شه از تو و زندگی زده بشم. 

 

و امیدوارم عاقل باشی و بقیه زندگی ات را درست کنی. و درست زندگی کنی. 

و امیدوارم که خدا به من رحم کنه اگر باعث ناراحتی تو شدم . 

و امیدوارم بتونم ببخشم و بخشیده بشم از طرف خدا که گاهی میگفتم خدانامردی 

 

و امیدوارم دیگه همه چی تمام بشه .

۶۹

همه را به پول بستگی داره حتی دوست داشتن تو به من .

اره . نامه دادگاه برات اومد ناراحت شدی و میگی من پول به رخت می کشم. باز بهانه ....


خوب معلوم است ایمیلی که برات فرستادم به دل دادت نوشته بودی دیدی که ...

صدها بار از این ایمیلها دیدم


دیگه چیزی نمیگم جواب ای میلت رو هم ندادم تا پایان ببینم چی میشه


۶۸

هر شب برات دعا میکنم با اینکه میگی ناپاکم 

هرشب دعا می خونم برات  با اینکه میگی ناپاکم 

هر شب سر بر بالین می زارم و با خدای خودم میگم  

دیگه کافی است . دیگه وکیل من کافی است . زجرش دادی  

ولی باز می بینم تو دردسری . 

نمیدونستم اول زندگی یک وکیل گرفتم و خودم را دست وکیلی سپردم 

که من میگذرم ولی او از حق بنده اش نمی گذره. 

نمیدونم چرا باهات این کار را میکنه ؟ 

از دروغ گفتن هات است ؟ از چی است ؟ 

من همه چی رابخشیدم واقعا دیگه بخشیدم  

از ته دل ای خدای من ای وکیل من  

همه چی را می بخشم بزار روحم پاک بمونه مثل سابق  

بزار ازار نبینم بزار راحت باشم  

و بزار به خاطر دو تا جوانی که باهاش هستن وضعش خوب بشه  

 ای خدا کاری کن که هر سه ادم باشن و مثل ادم زندگی کنند 

دنبال خوشی لحظه ایی نباشن 

ای خدا خودت کمک کن

۶۷

وقتی میخوای حقت را بگیری ناراحت می شن 

وقتی حرف حق می زنی  ناراحت می شن  

وقتی میگی تحقیق کردم و چی شنیدی و میگی ناراحت می شن  

و ......... 

پس بزار همه چی را در حلقوم خفه کنم که دیگه نه چیزی بشنوم و نه حرفی بزنم. 

زمانی میرسه  که شکاک بودن هم میشه ناپاکی و نامردی میشه عمل خیر  

زمانی میرسه که گوش زد کردن میشه ناپاگی و آزاد گشتن طرف مقابل می شه عمل خیر  

زمانی است که نمیدونی چه کنی فقط گوش میکنی میگن تو مثل جنازه می مونی و بی هویت  

وقتی نظر می دی میگن تو چقدر بد سلیقه هستی و بد زشت و بد لباس  

لباس خوب می پوشی میگن چرا اینطور پوشیدی دامن عربی  

لباس مرتب و رسمی می پوشی میگن چرا کله وپاچه را انداختی بیرون مگه می شنگی  

وقتی شلوار می پوشی که مثلا پات بیرون نباشه میگن دو تا چوب انداختی بیرون  

نمیدونستم چه کنم؟ هویت نامعلوم  

چرا ما خانم ها سعی می کنیم به دل خواه آنان هر کاری بکنیم ولی اونها هر کاری دلشون میخواد میکنند. 

چرا ماهویت خودمون را نگه نمی دارم . 

چرا وقتی میدونم چیزی بهمون می اد و طرف هم میدونه باز ادامه نمی دیم فقط به خاطر اینکه طرف جان میگه نپوش َ نکن و .... 

خدا به داد همه برسه  

حق را هم نمی شه ازشون گرفت. میگی حقم را چطور میدهی ؟ مثل همیشه نادارم . میگی پس چرا میگن  زن داری و بهش می رسی میگه تو ... خوردی و ناپاک و تو قدم تو زندگی من را نابود کرده  

یک زندگی مشترک مسخره که از اول بازی گرفته شد

۶۶

شکا یت به  خدا  2006-03-30

گر که تو یار منی باز چرا بی خبری

                  گر که توخدای منی پس چرا بی اثری

همسرم گشته چه بیمار تو رحمی بنما 

                باز دلم گشت گرفتار تو رحمی بنما

تو خدای منی آخر م000 بیمار شد

                     تو مگر رحم نداری که چنین دشوار شد

ای خدا نزد تو آمد عزیزم دل پاک

                     تو مگر چشم نداشتی چقدر نظر ونیاز

تو به گفتی بیا ئید ببرم بیم نکن

                         هر دو مون باز گرفتیم به دامن که پروا نکن

من نخواهم بدنیا جز سلا مت زنم 

                      زن بیمار شده زندگی دشوار نکن

تو گذاشتی به مهری به دلم عشق زنی 

                تو ببینی که راضی ازین شیر زنی

تو که بیمار نمودی عروس دل من

                     تو چه هستی چه گوئی چه شد این دل من

تو بدادی به شوقی به دلم  هور پری  

                 پس چه شد مهر و وفاید به دیدار پری

تو گرفتی به دوستی همه انوال مرا  

                  تو شکستی به زودی دل بیمار مرا

من نگویم نخواهم یا  ندارم نیاز  

                       تو که دانی نیازم شده بر عشوه وناز

دل یک عاشق ومعشوق شکستی یک جا 

            یکی بیمار شد ه ویکی دیگه راز ونیاز

تو که دانی چه هر دو بگیریم اولفت  

               رحم کن بر دل عاشق چو معشوق وسالهای دیگر

زندگیم بکون انچه که خود میدانی   

              آرزویم بکن هر جا که خود میدانی

یک زمان یار وفا دار تو بودی به جهان 

        تو بگفتی بگیر ماه که آمد به زمان

تو بدادی ز لاتف کرمت م... را

                 پس چه بود باز دوباره این چند روز دشوار

من دیگر با تو ندارم سرجنگ وجفا  

             می سپارم به قرآن که شود روز وفا

در هنگامه بیماری عزیزم م.... سروده شود          م...                                         

۶۵

هیچ در دست ندارم که به تو عرضه کنم   

              چه کنم هیچ ندارم که به تو هدیه کنم

چه کنم قلب شکسته که دوانیست به تو   

                چه کنم این تن خسته که شفا نیست به تو

من هما نم که دیدی درون وقت وزمان  

                من همانم که شدی عاشق من دراین زمان

من همینم که خدا ساخت زمن بعداز تو   

               من همینم که خورم قصه ز وصلات با تو

من همینم که ز عشقم چه لیلی شدی     

                 من همانم که ز عشقت چه مجنون شدم

من ندانم چه خواهی و چرابیماری      

                   زکی پرسم ندانم که تو کی هوشیاری

من ندانم تو چه فکری منم عاشق تو   

                  من که دانی تلا شم  نشینم بر تو

من ازاین کشور بی خود دیگه خسته شدم  

              آرزویم همه این است ببینم رخ تو

من ندانم چه کردست خدا با دل من     

                  کی شود رفع بلا باز ز این محفل من

من ندانم بکی گویم چرا بی خبرین     

                 منم عاشق ولیکن چنین در بدرین

من تاکی قصیه دوری توبر سرکنم     

                   تا بکی از قم تنهائی تو فر یاد کنم

 من تاکی شادی بماند به د ل در بدرم    

              تا به کی حسرت عشقت نشیند به سرم

من ندانم چه کردم ای خدا یاری کن      

               من گرفتار زمانم تو  خدایاری  کن

                            

                          منم آن عاشق دل باخته زنم  خـدا

                         منم آن شوهر بی حاله وگرفتار خــدا

         02 apr 2005

۶۴

زندگی مثل یک قصه است . همه ما می ایم و می ریم. و نمی دونم پس از مرگ چی میشه .

دیشب یک مصاحبه ایی بود در مورد زندگی دوباره و مصاحبه در درون قبر بود.

واقعا ما ادمها اگر زمانی هایی را اختصاص بدیم که داخل قبری باشیم چی میشه. ؟ من خودم تا بحال امتحان نکردم .

واقعا بعد از مرگ چی میشه . ؟ دوباره بعد از مدتی به زندگی بر می‌گردیم؟

زندگی که ما این همه حرص میخوریم .

سر هم کلاه می زاریم .

دروغ می گویم. حتی به عزیزترین و حتی شریک زندگی خودمون دروغ می گیم. و چقدر راحت . خودمون را بالا تر از همه میدونیم و فراموش میکنیم که زمانی خواهیم مرد.

میگن بهشت و جهنم در این دنیاست . شاید راست بگن . یه نگاهی به اطراف خودمون بندازیم بد نیست. کسانی هستند که سالهای اخر عمرشان را زجر می کشن. چرا؟ این میشه چهنم انها؟

می شه این حرف را قبول کرد؟

نمیدونم  واقعا نمی تونم تصور کنم چرا باید دروغ گفت ؟ چرا باید با زندگی دیگران بازی کرد؟

یا اینکه دخالت در زندگی دیگران کرد؟

چرا به خودمون اجازه می دیم این کار رو کنیم؟

چراهای زیادی تو زندگی هست و چراهای زیادی دارم ولی کی می تونه جواب بده.


۶۳

الهی یکتای بی همتای  

ای بی همتا تر از عالم  

نگاهی کن بر ما  

که محتاجیم به نگاه تو  

 

شد دو هفته بی خبری از تو 

که نکردی نگاهی تو بر ما  

کاش این دل طاقتی داشت  

بسان کوهی از بیرحمی ها  

 

باید خودم را حفظ کنم و همینطور ادامه بدم . بالاخره چی ؟ باید این جدایی را برای همیشه تحمل کرد

۶۲

دل را به کف هر که دهم باز پس آرد      کس تاب نگهداری دیوانه ندارد 

 

ای خدا خودت میدونی دلم صاف و پاک . میدونی از دل صدات میکنم میدونی وقتی میگم خدایا شکرت از تمام وجودم می گم . 

ای خدا خودت شاهدی که دلم نمی خواد دروغ بگم . تهمت بزنم یا هر کار بد دیگر. 

ای خدا امروز را به بزرگی خودت ببخش. چون دلم نمیخواد کاری که میخواد انجام بدم چون میگن خوب بگو پنهان کردم و جور دیگه گفتم . 

ای خدا خودت می دونی بزرگی و بخشنده  

ای خدا میدونی و میدونم هرگز از حق بنده خودت هم نمی گذری 

ای خدا هر کس که بدی میکنه به بزرگی خودت باز ببخش. کسی را از بالا به پایین نیار . به بنده ات کمک کن 

میدونم شاید خیلی کمک ها کردی و باز به قول ما زمینیها بدی دیدی و من میگم نامردی.  

ای خدا به بنده هات کمک کن . شاید هم تا بحال کمک کردی و به جایی نرسیدی 

ببخش ...